Tuesday, February 20, 2018
eClub Retention Service
Minimize

Forøg medlems fastholdelses raten

Kniber det med at nå at følge op på alle medlemmer?

Med eClub Retention Service modulet får man nu mulighed for at lave nem og sikker opfølgning på medlemmer.

Fastholdelse (Retention) af medlemmer kræver konsistent og relevant opfølgning, så medlemmer får den nødvendige service og motivation til at blive ved med at træne. Ved at udføre korrekt opfølgning til det rigtige medlem på det rette tidspunkt, kan man både forbedre medlems fastholdelses raten samt forøge besøgs frekvensen for medlemmerne. Det kan dog være svært at nå ud til alle medlemmer, især hvis man har mange hundreder eller flere tusind medlemmer tilknyttet sit center. Det har eClub systemet nu løsningen på.

Med eClub Retention Service modulet kan man nemt og sikkert følge op på medlemmer via e-mail og SMS, baseret på medlemmernes aktiviteter i centret.

Hvornår sendes beskeder ud?

Ifølge erfaringer og undersøgelser inkluderet i IHRSAs 'member retention report' så er de mest effektive e-mails, dem der sendes ud til medlemmer som er nye (indmeldt for mindre end 3 måneder siden), medlemmer som er i høj risiko for at melde sig ud (eks. kontant medlemmer) og medlemmer som ikke har fremmødt sig i flere sammenhængende dage.

Med eClub Retention Service vil medlemmer få automatisk opfølgning

  • Ved indmeldelse pr. e-mail
  • Ved berosættelse pr. e-mail
  • Ved ændring af stamdata pr. e-mail
  • Ved snarlig udløb af kontant medlemskab pr. e-mail
  • Ud fra antal fremmøder de første 3 måneder af medlemskab pr. e-mail
  • Ud fra manglende fremmøder efter 2 og/eller 4 uger pr. e-mail
  • Ved fødselsdage pr. SMS

Der er altså sat en udsendelses procedure af beskeder op i eClub Retention Service, og man har endda mulighed for at slå nogle af beskederne fra. Eksempelvis kan man slå fødselsdagshilsnen fra eller slå beskeder om manglende fremmøder fra, såfremt man ikke ønsker at sende sådanne beskeder ud til sine medlemmer.

Der er præ definerede forslag til tekster i beskederne, men man kan/bør ændre og/eller tilføje i disse tekster, så de passer præcis med, hvad man ønsker at sende ud til sine medlemmer. Man kan eksempelvis sende center specifikt tilbud ud til medlemmer, som har et kontant medlemskab med snarligt udløb eller center specifik information til nye medlemmer vedrørende velkomstpakke, introduktionsforløb eller andet.

Følgende autogenererede beskeder indeholder desuden artikler fra Fitnews:

  • Beskeder sendt ud afhængig af antal fremmøder
  • Beskeder sendt ud afhængig af manglende fremmøder
  • Beskeder sendt i forbindelse med information om snarligt udløb af kontant medlemskab

Artiklerne fra Fitnews omhandler henholdsvis gode råd om træning, kost, fitness, Anti-Ageing, sundhed, løbetræning og vægttab.

Retention Rate

Det nye eClub Retention Service modul giver ydermere et godt overblik over centrets evne til at fastholde medlemmer.

Man kan ud fra fastholdelses (retention) raten på medlemmer se, hvor god man som center er til at holde på medlemmer. Retention raten bliver beregnet på måneds basis i eClub, og man får derved mulighed for nemt at sammenligne med tidligere års retention rate.

Med eClub Retention Service modulet får man derfor både mulighed for automatiseret opfølgning på medlemmer og et godt værktøj til at se om eventuelle kampagner og tiltag har virket.

Hvad kræver det?

For at gøre brug af eClub Retention Service skal man have tegnet eClub licensaftale med ProCard om brug af eClub Retention Service samt Hosting Service.

For yderligere information og/eller tilbud på eClub Retention Service modulet kontakt eClub salg på e-mail: salg@procard.dk eller telefon: 33 32 45 45.

  
Privacy Statement  |  Terms Of Use
Copyright 1994-2013 by ProCard ApS